2.10.2022

מהכרמל אל רמת מנשה  24.10.22

08:00 חיים עוזר ליד המזרקה, פ"ת

08:15 סירקין כביש 40, פ"ת

 09.45 סיור בגנים הבאהיים: הגנים הבהאים בחיפה בנויים מתשעה עשר גנים מדורגים (טרסות) המתחילים בראש הר הכרמל ומסתיימים למרגלותיו. הציר המרכזי שסביבו תוכננו הגנים מורה לכיוון עכו, עיר בעלת משמעות היסטורית ודתית רבה עבור הבהאים.

בלב הגנים ניצב מקדש הבאב בעל כיפת הזהב, מקום מנוחתו של הנביא-המבשר של הדת הבהאית. חלקיהם השונים של הגנים מציעים מגוון נופים ותחושות, אך כולם מאוחדים באמצעות שפה משותפת של שבילי חצץ, שיחים מעוצבים וערוגות פרחים, המטופחים ומטופלים על ידי צוות גננים מסור. מהגנים נשקף נוף פנורמי מרהיב של העיר, הרי הגליל והים התיכון.

 

11.15 תצפית אל נמל חיפה מסטלה מאריס

11.45 סיור קל במושבה הגרמנית וואדי ניסנס נצא לטייל בעקבות חיפה של המאה ה-19, אליה הגיעו הטמפלרים שעזבו את בתיהם בגרמניה ובאו להתיישב בארץ ישראל. בסיור תגלו מה הוביל אותם להגיע לכאן, מה הם חיפשו בארץ, ונשמע את הסיפורים מאחורי מבני האבן הגדולים בעלי גגות הרעפים האדומים המפורסמים. את הסיור נסיים בואדי ניסנס, ישנם דברים שלא צריכים להגדיר במילים. אך אתם תרגישו אותו, פסיעה אחר פסיעה, כשתראו את הבתים העתיקים והחצרות ברחוב סנט לוקאס, וכשעל דרך אלנבי יתגלו חנויות  של ממתקים ערביים. הסמטאות הממשיכות אותו יתמזגו עם הבתים: כביסה תלויה בחוץ, ילדים מתרוצצים, אמנות על הקירות וניחוח קפה טוב, ואתם תדעו שהגעתם.

נחצה את הכרמל אל רמת מנשה

14.00 ארוחת צהריים מלאה וכשרה בקיבוץ דליה

15.15 נסיים את היום בנחל תנינים עליון הזורם בעוז וגבעת הרקפות *(לאחר עונת הרקפות במקום גבעת הרקפות נטייל בפארק אגמי מנשה)

משם גם נוכל לצפות בזרימתו של נחל תנינים עליון ונבקר באגמי מנשה המלאים מים.

16.30 נסיעה הביתה